inez' werkwijze

Intake

Het intake gesprek vindt gewoon thuis bij mij aan de keukentafel plaats. De huiselijke sfeer en Tante Bep, de coach-hond, die er ook altijd is, maakt dat kinderen zich “thuis” voelen en dus ook prettig en veilig.

Tijdens dit gesprek gaan we samen kijken welke talenten en vaardigheden je kind of puber al heeft en hoe het die kan gebruiken in moeilijke situaties.


Daarbij is het belangrijk dat één of beide ouders/verzorgers aanwezig zijn bij dit gesprek en/of de coaching. 

Bij pubers wil het nog wel eens  voorkomen dat ze na het intake gesprek alleen komen.

 

Zie het als een ontdekkingstocht die we samen gaan maken! We gaan uitzoeken wat in jullie situatie het beste werkt en waarmee jullie thuis samen verder kunnen bouwen.

 

Na het intake gesprek gaan we aan de slag!

werkwijze

Vervolgtraject

Laat het vooral duidelijk zijn: als coach los ik de problemen niet op. Ik signaleer en laat zien hoe jullie elkaar kunnen helpen. De problemen lossen jullie zélf op!

 

We gaan per keer bekijken of jullie verbetering voelen. Aan de hand van die ervaring besluiten we samen of er behoefte is aan een vervolg.

En vaak blijkt dat er na een paar sessies al veel is veranderd en verbeterd.

 

Heb ik het idee dat coaching jullie geen, of niet voldoende, verbetering kan brengen dan bespreek ik dat eerlijk met jullie. Samen kijken we dan welke vorm van hulpverlening beter aansluit bij jullie hulpvraag.

Materiaal

Zo maar wat materialen die gebruikt kunnen worden tijdens een coaching-sessie. Stoplicht-kleuren komen vaak terug, vooral rood en groen. Rood staat voor iets wat niet goed voelt of gaat en groen vanzelfsprekend voor alles wat wél goed gaat!